Kapat
Oto Camının Montajı
Oto Camının Montajı

Oto camlarının montajı lastik, segman geçme bağlantıları veya PU ile yapıştırma şeklinde olmaktadır. İş makinası ve traktör camlarında özel aparatlar ile cıvata somun bağlantısı kullanılabilmektedir.

Yapıştırma ile montajı yapılacak camlarda, yapışma yüzeyinin temizliği, primer uygulaması, yapışması sonrası bekleme süreleri hayati önem taşımaktadır.

Ortam şartları ve takılacak camların özelliklerine göre PU ve Primer uygulamalarında üretici firma uygulama talimatlarına uygun hareket edilmesi iyi bir montaj için şarttır.

Bağlantı elemanları ile yapılan montajlarda cam sıkıştırma tork değerleri camın maruz kaldığı gerilme kuvvetleri açısından önemlidir.

Montaj sonrası camın silindiği bezin son derece temiz ve tozdan arındırılmış olması gereklidir.

Kasa ve cam temizliği için tiner, mazot gibi kimyasallar kesinlikle kullanılmamalıdır.

Yapıştırmalı montajlarda, PU ile cam arasındaki tüm yüzeyde primer uygulaması önerilmektedir. PU 'nun cam kenar kısmına sıvandığı uygulamarda da lamine cam kenarına primer çekilmesi yine tavsiye edilmektedir.

Sandıklı sevkiyatlarda, sandık içi cam parçalar tüketilene kadar arasında bulunan ayıraçların camlar arasından ayırmayınız

Hatalı olduğu düşünülen ürün, hatalı yerinden işaretlenerek, nasıl teslim alındı ise aynı şekilde istiflenerek kontrol için bekletilir.

Lamine camlar, darbelerine ve esnemeye karşı temperli cama göre daha az bir dayanım gösterir. Lamine camların hareketi ve montajı esnasında daha nazik hareket edilmelidir.

29 Mart 2022