Oto Camının Montajı

  • Oto camlarının montajı lastik, segman geçme bağlantıları veya PU ile yapıştırma şeklinde olmaktadır. İş makinası ve traktör camlarında özel aparatlar ile cıvata somun bağlantısı kullanılabilmektedir.
  • Yapıştırma ile montajı yapılacak camlarda, yapışma yüzeyinin temizliği, primer uygulaması, yapışması sonrası bekleme süreleri hayati önem taşımaktadır.
  • Ortam şartları ve takılacak camların özelliklerine göre PU ve Primer uygulamalarında üretici firma uygulama talimatlarına uygun hareket edilmesi iyi bir montaj için şarttır.
  • Bağlantı elemanları ile yapılan montajlarda cam sıkıştırma tork değerleri camın maruz kaldığı gerilme kuvvetleri açısından önemlidir.
  • Montaj sonrası camın silindiği bezin son derece temiz ve tozdan arındırılmış olması gereklidir.
  • Kasa ve cam temizliği için tiner, mazot gibi kimyasallar kesinlikle kullanılmamalıdır.
  • Yapıştırmalı montajlarda, PU ile cam arasındaki tüm yüzeyde primer uygulaması önerilmektedir. PU nın cam kenar kısmına sıvandığı uygulamarda da lamine cam kenarına primer çekilmesi yine tavsiye edilmektedir.
  • Sandıklı sevkiyatlarda, sandık içi cam parçalar tüketilene kadar arasında bulunan ayıraçların camlar arasından ayırmayınız
  • Hatalı olduğu düşünülen ürün, hatalı yerinden işaretlenerek, nasıl teslim alındı ise aynı şekilde istiflenerek kontrol için bekletilir.
  • Lamine camlar, darbelerine ve esnemeye karşı temperli cama göre daha az bir dayanım gösterir. Lamine camların hareketi ve montajı esnasında daha nazik hareket edilmelidir.